۲۲ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۱۰

وندرس در تایوان کلاس پیشرفته فیلمسازی برگزار می‌کند

وندرس در تایوان کلاس پیشرفته فیلمسازی برگزار می‌کند

فیلمساز آلمانی که اخیرا ریاست هیئت داوران بخش مسابقه جشنواره ونیز را به عهده داشت، ماه آینده در تایپه چند کلاس پیشرفته فیلمسازی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد ویم وندرس این کلاس‌ها را از  24 تا 30 اکتبر (سوم تا نهم آبان) برگزار می‌کند که همزمان با توزیع دی‌وی‌دی‌های فیلم "داستان لیسبن" او در تایوان است.



ویم وندرس

وندرس در این مدت لوکیشن‌های فیلم "تایپه صفحه اول" را نیز انتخاب می‌کند که تهیه‌کننده اجرایی آن است. فیلمبرداری این پروژه به کارگردانی آروین چن تایوانی اواخر نوامبر آغاز می‌شود و چهار هفته ادامه دارد.

فیلم یک میلیون دلاری "صفحه اول" داستانی عاشقانه را به تصویر می‌کشد که در یک شب روی می‌دهد. این پروژه یکی از 15 پروژه انتخاب شده در برنامه "آتلیه" جشنواره کن امسال بود که برای کمک به فیلم‌های هنری در نظر گرفته شده است.

وندرس 63 ساله در 1982 با فیلم The State of Things برنده جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز شد. این فیلمساز متولد دوسلدورف سال 1984 با "پاریس، تگزاس" جایزه نخل طلای کن را برد و در 1987 با "آسمان برلین" یا "بال‌های اشتیاق" جایزه بهترین کارگردان کن را از آن خود کرد.

او در 1993 نیز برای فیلم "چنان دور، چنین نزدیک!" جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره کن را دریافت کرد. فیلم "هتل میلیون دلاری" وندرس نیز سال 2000 جایزه خرس نقره‌ای هیئت داوران جشنواره فیلم برلین را برای وی به همراه داشت.

"ترس دروازه‌بان از ضربه پنالتی"، "آلیس در شهرها"، "حرکت اشتباه"، "سلاطین جاده"، دوست آمریکایی"، "همت"، "تا انتهای دنیا و مستند تحسین‌شده "بوئنا ویستا سوسیال کلوب" از دیگر ساخته‌های اوست.

وندرس ماه مه پیش با تریلر رومانتیک "فیلمبرداری از پالرمو" با بازی میلا یووویچ و دنیس هاپر در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشت. او به تازگی تولید پروژه اپیزودیک "8" را به پایان برده که هر یک از اپیزودهای آن را یک فیلمساز سرشناس ساخته است.

کد خبر 747949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha